2015. szeptember 25., péntek

Töltött virág





Töltött virág


Hozzávalók
Tészta:

  • 50 dkg liszt
  • 1 élesztő
  • kb 3-3.5 dl tej
  • 1 tk cukor
  • 1 csapott ek só
  • 2-3 ek olaj

Töltelék:

  • vaj
  • kb 6 ek tejföl
  • bors
  • 1 fej lila hagyma
  • 30 dkg sonka
  • 20 dkg sajt
  • fél doboz konzerv kukorica

Tetejére:

  • 1 felvert tojás
  • lenmag

Elkészítés:

  1. A lisztet egy nagy tálba tettem a sóval.Kézi habverővel elkevertem.(Hatása olyan, mintha átszitálnám.) 1dl tejet meglangyosítottam és elkevertem a cukorral, majd belemorzsoltam az élesztőt és megszórtam picit liszttel. Hagytam felfutni az élesztőt.
  2. A maradék tejhez adtam az olajat.
  3. Mindent a liszthez adtam és összegyúrtam, dagasztottam. Félretéve meleg helyen, letakarva hagytam a duplájára kelni.
  4. 4 részre osztottam. Közben egy 26 cm-es tortaformát kikentem vajjal.
  5. Kisodortam az első tésztát. Kicsit megvajaztam. Megkentem 2 kanál tejföllel, sóztam,borsoztam. Rászórtam az 1/3át a sonkának, kukoricának, hagymának és reszelt sajttal zártam le. Ismét egy tészta, vaj, majd a töltelék, tészta, töltelék és a tetejét tésztával zárjuk. A szélénél picit lenyomkodtam.
  6. A tetejét megkentem felvert tojással, bevagdostam csillag alakban és megszórtam lenmaggal. Hagytam 20 percet kelni és közben előmelegítettem a sütőt 170 fokra. 
  7. Sütésnél figyelni kell arra,hogy a teteje nehogy megégjen. Ha úgy látjuk ez a lehetőség fennáll, fedjük le alufóliával. 
  8. Kb 30-40 perc alatt sül meg szép pirosra és a közepe sem marad nyers.

1 megjegyzés:

  1. Ez csodás! És jó az új profilképed is!:) Játék van nálam. Régi recepttel is jöhetsz.

    VálaszTörlés