2015. szeptember 7., hétfő

Grízes-túrós szőlős-aszalt szilvás rétes - VKF74. fordulójára

Meg lett hirdetve a VKF74. fordulója. Éppen rétest szerettem volna készíteni, így gondoltam, akkor már el is küldöm a recept linkjét a háziasszonynak, Mirellának az Alkottam blog szerzőjének.

Ez talán a legegyszerűbb rétes fajta, ami még egy nagyon kezdő háziasszonynak is megy. Viszont nagyon finom.


Grízes-túrós szőlős-aszalt szilvás rétes

Hozzávalók:
  • 4 réteslap
  • 50 dkg túró
  • 2 pohár tejföl
  • 1,5 tejfölös pohár cukor
  • 1,5 tejfölös pohár gríz
  • 1 tefölös pohár olaj
  • 3 egész tojás
  • 2 csomag vaníliáscukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 10 dkg aszalt szilva összevágva
  • 1-1 fürt kék és fehér szőlő
Elkészítés:

  1. A túrót áttörtem, majd hozzáadtam a szőlőn és az aszalt szilván kívül mindent és alaposan kikevertem. 
  2. Kiolajozott tepsibe fektettem két lapot, a kilógó szélét visszahajtottam, ráöntöttem a masszát és megszórtam szőlővel és aszalt szilvával.
  3. Két lap a tetejére, majd a maradék massza. 
  4. 160 fokos előmelegített sütőbe tettem és kb 30-40 perc alatt aranybarnára sütöttem. 
  5. Kivéve a sütőből kicsit hűlni hagytam és csak utána szeleteltem.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Ilyen töltelékkel még nem ettem de nagyon finom lehet! Eddig nem tudtam hol jár ez a játék !
    Aranyosak a gyerkőcök gratulálok kívánok sok boldogságot! Jó baba lehet a kis Vivien ha mellette tudsz sütni:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom is, sajnos gyorsan elfogy. :) Itt a lehetőség, hogy te is süss rétest.
      Köszönöm. Nagyon jó kislány, rossz szavam nem lehet.
      Levente rengeteget babusgatja, szeretgeti Vivient.

      Törlés