2015. augusztus 9., vasárnap

Joghurtos pite - 24. Blogkóstoló

A 24. Blogkóstoló játék keretében készült el ez a nagyon finom sütemény. Rendszeresen készül majd a konyhámban, mert annyira ízlett. Köszönet a receptért Flórának, a Ízek és élmények blog írójának. Ugyanis őt sorsolta nekem a Random.org. Nehéz volt választani a sok finom receptje közül. Remélem lesz még lehetőségem az összefoglalóig mást is elkészíteni tőle.



Joghurtos pite

Hozzávalók:
Tészta:

  • 25 dkg liszt
  • 15 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 4 tojás sárgája
  • csipet só
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja

Töltelék:

  • 12 dkg cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 5 dkg liszt
  • 4 tojás fehérje
  • 5 dl görög joghurt
  • 1 kis doboz tejföl

Elkészítés:

  1. A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd fél órára hűtőbe tettem pihenni.
  2. A töltelékhez felvertem a tojásfehérjét, majd elkevertem a többi hozzávalóval.
  3. A 26 cm-es tortaformához méretre vágtam a sütőpapírt és ezen nyújtottam ki a tészta felét.
  4. Beletettem a formába, eligazgattam, majd ráöntöttem a tölteléket.
  5. A tészta másik felét ráreszeltem.
  6. 160-180 fokos előmelegített sütőbe tettem és kb.40-45 perc alatt megsütöttem.
  7. Tűpróba a közepén, ha tortaformában sütjük.
  8. Hagytam kihűlni. 



Megjegyzés:

  • "M" es méretű tojásból 4 db,  "L"-es esetén elég a 3 db is.
  • Hűtőbe téve másnap fogyasztva még finomabb!





2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ízlett!:) Nyami, most ennék belőle szívesen egy szeletet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sejtettem,hogy fincsi lesz,de nem hogy ennyire. :D
      Szívesen megkínálnálak.

      Törlés