Oldalak

2015. július 22., szerda

Hamburger házilag







Hamburger zsömle

Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 2 dl tej
  • 2 ek cukor
  • 1 tk só
  • 1 dl joghurt
  • 2-3 ek olaj
  • 2 dkg élesztő
  • 1 tojás
Elkészítés:
  1. Az élesztőt langyos cukros tejben felfuttattam.
  2. A liszthez adtam a cukrot, lisztet és habverővel átkeverem.Ezzel eltűnnek a lisztből a csomók és levegős lesz a liszt, mintha szitálnánk.
  3. A közepébe mélyedést készítettem és ide adtam hozzá a többi hozzávalót, a felfutott élesztővel együtt.
  4. Összedolgoztam és kb 15 percig gyúrtam a deszkán, míg szép sima nem lesz a tészta felülete.
  5. Duplájára kelesztettem.
  6. Ezután deszkára borítottam és 6 gombócot formáztam belőle.
  7. Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket, megkentem felvert tojással, hagytam duplájára kelni.
  8. Ismét megkentem felvert tojással és 160-180 fokos előmelegített sütőben kb 15-20 perc alatt pirosra sütöttem.





Hamburger húspogácsa

Hozzávalók:
  • 80 dkg darált marhahús vagy sertés
  • bors
  • kevés olaj


Elkészítés:
  1. Picit sóztam és borsoztam a húst, átkevertem, majd 6 nagy gombóccá formáztam.
  2. Ellapítottam. Megsóztam és borsoztam kivül is és kevés olajjal megkentem. 
  3. Forró serpenyőben mindkét oldalát szép pirosra sütöttem.


Hamburger összeállítása
Hozzávalók:

  • jégsaláta
  • paradicsom
  • hagyma
  • uborka
  • ketchup
  • majonéz
  • húspogácsa
  • sajt
  • olivaolaj
  • zsemle
Elkészítés:
  1. A félbe vágott zsemléket sütőben grill fokozaton vagy olivaolajjal kikent serpenyőben kicsit megpirítottam.
  2. Megkentem kevés majonézzel. 
  3. Tettem rá egy-két levél salátát. Arra került hagyma, uborka, majd a húspogácsa.
  4. Erre ismét hagyma, uborka, paradicsom, majd ketchup.
  5. Végül sajt és a zsemle teteje. Fogyasztható is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése