Oldalak

2015. július 12., vasárnap

Citromkrémes kozák torta




Citromkrémes kozák torta

Hozzávalók 20 cm-es formához
Kakaós piskóta:
  • 4 közepes tojás
  • 4 ek cukor
  • 3 ek liszt
  • 1 ek kakaópor
Krém:
  • 1 vaníliás puding
  • 2 dl tej
  • 12 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 1 citrom reszelt héja és leve
Tetejére:
  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg porcukor
  • 2 ek kakaópor
  • 2 ek víz


Díszítés:
  • kókuszreszelék
Elkészítés:

  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet és a kakaóport óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. A pudingot a tejjel sűrűre főztem és hagytam kihűlni.
  9.  A vajat a cukorral habosra kevertem, majd a kihűlt krémet is hozzádolgoztam.Ízesítettem a citrom héjjával és levével.
  10. A piskótát 3 lapba vágtam.
  11. A krémet 3 részre osztottam, megkentem a lapokat és egymásra tettem őket, majd  a szélüket is megkentem körbe.
  12. A szélét beszórtam kókuszreszelékkel.
  13. A csokimáz hozzávalót pár perc alatt összeforraltam sűrű krémmé és a tetejére önöttem. Hagytam, hogy picit az oldalán is lefolyjon.
  14. Tálalásig legalább 2-3 órára hűtőbe tettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése