Oldalak

2015. április 18., szombat

Sült lazac tavaszi saláta ágyon




Sült lazac tavaszi saláta ágyon

Hozzávalók 1 személyre
  • 30 dkg lazacfilé
  • tengeri só
  • frissen őrölt színes bors
  • 3-4 dkg vaj (Nem margarin!!!)
  • fél citrom leve
  • 1 ek friss vágott petrezselyem zöld

Saláta
  • 1 marék bébi spenót
  • 1 marék reszelt sárgarépa
  • 1 szál zöldhagyma
  • 1 paradicsom

Öntet:
  • 1 kis doboz natúr joghurt
  • 1 ek majonéz
  • 1 ek ketchup
  • csipetnyi cayenne bors
  • 1 tk citromlé
  • fél tk só
  • fél tk bors
  • 1 tk cukor
  • 1 ek frissen vágott kapor
  • 1 tk frissen vágott petrezselyem zöld

Elkészítés:
  1. A lazacot megmostam és szárazra töröltem. Sóztam, borsoztam és megcsepegtettem citromlével.
  2. A salátához a paradicsomot és a zöldhagymát felaprítottam. Összekevertem a spenóttal és a répával.
  3. Az öntet hozzávalóit is összekevertem.
  4. A vajat felolvasztottam egy felforrósított serpenyőben és a bőrével lefelé beletettem a lazacot. Addig sütöttem ezt az oldalát, míg már majdnem a feléig átpárolódik, ez kb 4-5 perc szeletvastagságtól függően. 
  5. A másik oldalt is kb ennyi ideig sütöm. A sütés befejezése előtt ráfacsarok még egy kis citromlevet, majd megszórom petrezselyem zölddel.
  6. A salátára öntöm az öntetet, átforgatom, majd tányérra szedem. Ezen tálalom a megsült lazacot.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése