Oldalak

2014. március 8., szombat

Répatorta




Répatorta

Hozzávalók
  • 5 tojás
  • 25 dkg répa
  • 1 citrom héja
  • 1 narancs héja
  • 3 ek narancs és citromlé
  • 20-25 dkg cukor
  • 15 dkg liszt
  • 1 sütőpor
  • 15 dkg darált dió
Tetejére
  • 12 dkg porcukor
  • 2 tojás fehérje
  • kb 2 evőkanál citrom és narancslé
Elkészítés

  1. Szétválasztottam a tojásokat. 
  2. A tojások fehérjét kemény habbá vertem, majd hozzá kevertem a gépi habverővel a cukorral elkevert reszelt narancs és citrom héjat. Végül a tojások sárgáját is.
  3. Kézi habverővel belekevertem a sütőporral elkevert és átszitált lisztet. 
  4. Végül a reszelt répát, a darált diót és a narancs és citromlevet  is beleforgattam. 
  5. A tortaformát kivajaztam, a sütőt előmelegítettem 180 fokra. 
  6. A formába öntöttem a masszát és 160 fokon kb 35-40 perc alatt készre sütöttem. Tűpróba! 
  7. A tojásfehérjéket gőz fölött kemény habbá vertem a porcukorral és a narancs és citromlével. 
  8. Bekentem a kész sütit és még visszatettem a meleg sütőbe kb. 10-20 percre, hogy kicsit rászáradjon.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése