Oldalak

2014. március 25., kedd

Magyaros tarja párolt almás savanyú káposztával, hasábburgonyával/krumplipürével és sült szalonnával


Magyaros tarja párolt almás savanyú káposztával, hasábburgonyával/krumplipürével 
és sült szalonnával

Hozzávalók:
  • 70 dkg savanyú káposzta
  • 2 alma
  •  durvára tört bors
  • 1-2 babérlevél
  • kevéske cukor
  • 10 szelet tarja
  • magyaros fűszerkeverék
  • 10 szelet szalonna
  • bors
  • 1,5 dl víz
  • krumpli
  • 3 ek zsír
  • vaj
  • tejföl
Elkészítés:

  1. A húst befűszereztem, majd állni hagytam. 
  2. A krumplit megtisztítottam, hasábokra vágtam, megszórtam sóval, borssal és egy evőkanál zsír kíséretében tepsibe tettem. 
  3. 200 fokos sütőben pirosra sütöttem. 
  4. A püréhez a burgonyát sós vízben megfőztem, majd összetörtem. Vajjal és tejföllel ízesítettem. 
  5. A savanyú káposztát folyó vízben átmostam, egy evőkanál zsírral feltettem párolódni. Hozzáreszeltem két almát, adtam hozzá kevés cukrot, durvára tört borsot, a babérlevelet. 
  6. Hagytam együtt puhára párolódni. Néha megkevertem.
  7. A húst tepsibe tettem a maradék zsírral és puhára pároltam kb 1,5 dl víz segítségével fólia alatt. 
  8. Végül még picit meg is pirítottam. 
  9. Tálaláshoz sütöttem szalonnát. 
  10. A krumpli tetejére tettem a hússzeleteket, majd rászórtam a káposztát, végül a sült szalonnát is elhelyeztem a tetején és megszórtam pirospaprikával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése