Oldalak

2016. április 1., péntek

Kentucky csirke





Kentucky csirke 

Hozzávalók:
  • csirkecomb,-mell,-szárny
  • 3-4 dl tej
  • 3 gerezd fokhagyma
Bunda:
  • kb 10 dkg liszt
  • 1 ek kukoricaliszt
  • kb 15 dkg összetört kukoricapehely
  • ásványvíz vagy sör kb 1-1,5 dl
  • csipet só
  • 1 tk sütőpor
Fűszerkeverék:
  • 1 tk curry 
  • 1 tk őrölt kömény
  • 1 tk őrölt színes bors
  • 2 szárított chili
  • 1 tk édes őrölt paprika
  • 1 tk kurkuma
  • 1 tk őrölt gyömbér
  • 2 tk fokhagyma granulátum
  • 1 tk kakukkfű
  • 1 tk tárkony 
  • 1 tk majoránna
Elkészítés:

  1. A tejbe belereszeltem a fokhagymát és beletettem a húst. Éjszakára így pihent a hűtőben. 
  2. Reggel mozsárban összedolgoztam a fűszereket. 
  3. Leöntöttem a húsról a fokhagymás tejet, majd a felesleges nedvességet is felitattam a húsokról. 
  4. Befűszereztem és állni hagytam.
  5. A liszteket, sütőporral, ásványvízzel nem túl sűrű masszává kevertem. 
  6. Felvertem keményre a tojások fehérjét és óvatosan a masszához adtam. 
  7. Összetörtem a kukoricapelyhet és belekevertem.
  8. Olajat forrósítottam. 
  9. A húsokat egyesével belemártottam és közepes hőmérsékleten ropogósra és pirosra sütöttem.
  10. A csontos alkatrészeknél a hőmérsékletre és a forgatásra különösen oda kell figyelni.
  11. Burgonyapürével és káposztasalátával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése