2014. március 8., szombat

Indiai mártásos csirke rizzsel




Indiai mártásos csirke rizzsel

Hozzávalók:

  • személyenként 1 csirkemell filé
  • curry fűszer
  • 1-2 dl tejszín 
  • 2 nagy fej hagyma
  • 2 dl tejföl
  • 1 ek liszt
  • olaj
  • rizs
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • cayenne bors
  • 1-2 tk szárított koriander

Elkészítés:

  1. A húst felkockáztam, sóztam, fokhagymával is megszórtam és belepakoltam egy tálba, majd a tejszínhez adtam 1-2 teáskanálnyi curryt és ráöntöttem a húsra. Egész éjszakára benne hagytam.
  2. A hagymát szeletekre vágtam tisztítás után. 
  3. A húst kivettem a pácból és felitattam a felesleges folyadékot róla. Egy serpenyőben olajat forrósítottam és megpirítottam a húst. Utána kivettem és a hagymát is megpirítottam. 
  4. Visszatettem a húst, majd a saját levében hagytam párolni kicsit lefedve. 
  5. Megszórtam ismét kevés curryvel, hozzáadtam a koriandert és felöntöttem a tejszínnel.
  6. 10-15 percig hagytam csendesen gyöngyözni. 
  7. Még extrában besűrítettem liszttel elkevert tejföllel. 
  8. Adtam még hozzá egy mokkás kanál Cayenne borst is. 
  9. Közben a rizst kevés zsiradékon megpirítottam és sóztam, majd másfélszer annyi forró vizet öntöttem rá. 
  10. Forrásig vártam, aztán minimálisra csökkentettem alatta a hőt és félre csapot fedő alatt puhára pároltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése