2014. március 8., szombat

Húsvéti kalács 2013







Húsvéti kalács

Hozzávalók

  • 1,2 kg liszt
  • 15 dkg vaj
  • 15 dkg cukor
  • 2 mokkáskanál só
  • 2 tojás sárgája
  • 1 élesztő
  • 3 dl kefir
  • 3 dl tej

Tetejére

  • 1 tojás

Elkészítés

  1. A hozzávalókat a kenyérsütő gépbe tettem. 
  2. A vajat megolvasztva, de langyosan, a tejet szobahőmérsékleten. 
  3. 20 percig dagasztottam a géppel. Duplájára kelesztettem. 
  4. 2x6 gombócra osztottam. (legközelebb 3x6) és 15 percig pihentettem. 
  5. Egyforma vastag és hosszú rudakat sodortam, a végeket elvékonyítottam. Picit megliszteztem. 
  6. Hatosával összecsíptem az egyik végén és hatos fonásban összefontam. 
  7. Szilikonos sütőpapíros tepsibe tettem. 
  8. Lekentem tojással. Hagytam 15 percet pihenni. 
  9. Közben előmelegítettem a sütőt 180-200 fokra, majd ismét lekentem a kalácsokat tojással. 
  10. Betettem a sütőbe és 130-150 fokon megsütöttem. 
  11. Kb. 25-35 perc alatt. Tűpróba. 
  12. Rácson hagytam kihűlni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése