Oldalak

2014. március 18., kedd

Fűszeres "álkovászos" uborka


Fűszeres "álkovászos" uborka

Hozzávalók:

  • 2 kg kisebb méretű uborka
  • friss kapor
  • mustármag
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 tk koriandermag
  • 1 db apró szárított chili paprika vagy 1 mk chili pehely
  • 80 ml ecet
  • 8 dl víz
  • 5 ek cukor
  • 1 mk só
  • 1 késhegynyi nátrium benzoát

Elkészítés:
  1. Az uborkát megmostam, a végüket levágtam és bevagdostam őket hosszában, hogy négy szára legyen.
  2. Fogtam egy tiszta 2,5 L-es üveget. Beletettem az aljába a kaprot, a koriandermagot, mustármagot, a kés lapjával szétnyomott fokhagymát, az összezúzott chilit.
  3. Az üvegbe tettem szépen eligazgatva az uborkát.
  4. A vizet, az ecettel, cukorral és sóval felforraltam.
  5. A ecetes forró lét az uborkára öntöttem. 
  6. Megszórtam tartósítóval és fóliával befedtem a tetejét, majd rátekertem a kupakot. 
  7. 24 órát állni hagytam száraz dunsztban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése