2014. március 25., kedd

Fahéjas nudli édes tejföllel


Fahéjas nudli édes tejföllel

Hozzávalók:
Tészta:

  • 5 szem közepes krumpli
  • liszt
  • csipet só
  • 1 tojás

Tetejére:

  • 20 dkg zsemlemorzsa
  • 1-2 ek zsiradék
  • 1 ek cukor
  • 1 tk fahéj
Tálaláshoz: 

  • 2 dl tejföl
  • ízlés szerint cukor
Elkészítés:

  1. A krumplit héjastól sós vízben megfőztem. 
  2. Utána megpucoltam és összetörtem, majd hagytam kihűlni. Összedolgoztam, annyi liszttel amennyit felvesz, de ne legyen túl lágy, jól kezelhető tésztának kell lennie. 
  3. A tésztát kígyóvá sodortam, kicsit kilapítottam, majd késsel felvágtam kisujjnyi csíkokra. Kicsit meg is lehet sodorni kézzel. Belisztezve a deszkán hagytam. 
  4. A nudlikat is kifőztem. 
  5. Közben a zsemlemorzsát kevés zsiradékkal, a cukorral és a fahéjjal megpirítottam és ebbe a morzsába forgattam a kifőzött nudlikat.
  6. A tejfölt összekevertem kevéske cukorral. Ezzel meglocsolva tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése