Oldalak

2014. március 25., kedd

Diós karamell torta otelló szőlővel




Diós karamell torta otelló szőlővel

Hozzávalók:
  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 2 ek kakaópor
  • 4 ek liszt
Dió krém:
  • 13 dkg vaj
  • 9 dkg cukor
  • 15 dkg darált dió
  • 5 dkg mazsola
  • 1 vaníliás cukor
  • 3 dl tej
  • 4 ek liszt
Karamell krém:
  • 13 dkg vaj
  • 9 dkg cukor
  • 3 dl tej
  • 4 ek liszt
Díszítéshez:
  • Otello szőlő
Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A tortaforma vagy tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény, de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet és a kakaóport óvatosan kevertem bele. Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. A diókrémhez a lisztet a tejjel simára kevertem, hozzáadtam a vaníliát és sűrűre főztem. Hagytam kihűlni. 
  10. A mazsolát meleg vízben puhulni hagytam. 
  11. A vajat a cukorral kikevertem. A kihűlt krémet hozzákevertem. Hozzáadtam a darált diót és a mazsolát is.
  12. A karamellkrémhez a lisztet simára kevertem a tejjel és feltettem melegedni. 
  13. A cukrot 1 ek vízzel egy másik lábosban karamellizáltam. 
  14. A lisztes meleg tejet hozzákevertem, majd sűrű krémmé főztem. Hagytam kihűlni. 
  15. Mikor kihűlt, a habosra kevert vajjal összedolgoztam.
  16. A piskótát két lapba vágtam el. 
  17. Megkentem a lapot a diókrémmel. 
  18. Aztán a tetejét és körben a karamell krémmel. 
  19. Egy kevés krémmel feldíszítettem, majd otelló szőlő szemeket tettem a tetejére. 
  20. Hűtőbe raktam, hogy összeérjenek az ízek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése