2014. március 19., szerda

Diómorzsás nudli meggylekvárral


Diómorzsás nudli meggylekvárral

Hozzávalók 4 személyre:
Tészta:
  • 4 nagy krumpli
  • liszt
  • csipet só
  • 1-2 tojás
Tetejére:
  • 10 dkg zsemlemorzsa
  • vaj vagy olaj
  • 8 dkg darált dió
  • 2 ek cukor
  • 1/2 tk őrölt fahéj
Tálaláshoz:
  • meggylekvár
Elkészítés:

  1. A krumplit héjastól sós vízben megfőztem.
  2. Utána megpucoltam és összetörtem, majd hagytam kihűlni. Összedolgoztam, annyi liszttel amennyit felvesz, de ne legyen túl lágy, jól kezelhető tésztának kell lennie.  
  3. A tészta több darabra osztottam és kígyókká sodortam, kicsit kilapítottam, majd késsel felvágtam kisujjnyi csíkokra. 
  4. Kicsit meg is lehet sodorni kézzel. Belisztezve a deszkán hagytam.
  5. Közben a zsemlemorzsát elkevertem a darált dióval és a cukorral, majd kevés zsiradékkal megpirítottam. 
  6. A végén egy 1/2 tk őrölt fahéjt belekevertem. 
  7. A nudlikat sós vízben kifőztem és leszűrés után a diós morzsába forgattam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése