Oldalak

2014. március 30., vasárnap

Diókrémes torta



Diókrémes torta

Hozzávalók:
Márványos piskóta (20 cm)

  • 4 tojás
  • 4 ek cukor
  • 1 ek kakaópor
  • 4 ek liszt

Krém:

  • 10 dkg vaj
  • 8 dkg cukor
  • 8 dkg darált dió
  • 5 dkg mazsola
  • 2 ek rum
  • 3 dl tej
  • 4 ek liszt
Tetejére:

  • 2 dl tejszínhab
  • reszelt csokoládé

    Elkészítés:

    1. Külön vertem fel a két-két tojásfehérjét és adtam hozzá a cukrot, majd a tojás sárgákat is. 
    2. Az egyikbe 2 ek lisztet a másikba 1-1 ek lisztet és kakaóport. 
    3. A tortaforma aljába sütőpapírt tettem, majd beleöntöttem a két masszát. 
    4. 150 fokos sütőben kb 15-20 perc alatt megsütöttem. 
    5. Kiszedtem a formából. Rácsra téve hagytam kihűlni.
    6. A krémhez a lisztet a tejjel simára kevertem és sűrűre főztem. Hagytam kihűlni. 
    7. A mazsolát meleg vízben puhulni hagytam. 
    8. A vajat a cukorral és a rummal kikevertem. 
    9. A kihűlt krémet hozzákevertem a vajhoz. 
    10. Hozzáadtam a darált diót és a mazsolát is.
    11. A piskótát három lapba vágtam el. 
    12. Megkentem a lapok között, majd a tetejét és körben is a krémmel.
    13. A tejszínhabot felvertem, bevontam vele a tortát és reszelt étcsokoládéval díszítettem.


    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése