2014. március 30., vasárnap

Burgonyás pogácsa



Burgonyás pogácsa

Hozzávalók:

  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg vaj vagy 15 dkg zsír
  • 3 db közepes méretű burgonya
  • 0,5-1 dl langyos tej
  • csipet cukor
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 tojás sárgája
  • 1 csapott ek só

Tetejére:

  • 1 tojás
  • sajt
Elkészítés:
  1. A burgonyát sós vízben megfőztem, megpucoltam, összetörtem és kihűtöttem.
  2. A lisztet a sóval és összetört, kihűtött burgonyával és a zsiradékkal elmorzsolom.
  3. A langyos cukros tejben felfuttatom az élesztőt. Hozzáadom a lisztes keverékhez a tojással együtt.
  4. Összegyúrom. Lágy,de ne ragacsos tészta legyen.
  5. 1 órát kelesztem meleg helyen letakarva.
  6. Ekkor picit lisztezett deszkán kinyújtom, majd összehajtogatom. Nem kell pihentetni. Kinyújtom ismét, a tetejét bekockázom és kiszaggatom.
  7. Kikent tepsibe sorakoztatom őket. 20 perc pihentetés
  8. Megkenem a tetejüket felvert tojással és megszórom őket sajttal is.
  9. 180 fokra előmelegített sütőben kb 15-20 perc alatt készre sütöm. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése