Oldalak

2014. február 14., péntek

Karamellkrémes csokimázas kocka diógrillázzsal




Karamellkrémes csokimázas kocka diógrillázzsal

Hozzávalók:
Tészta:
  • 24 dkg liszt
  • 4 dkg zsír
  • 1 cs. szalalkáli
  • 1 dl tej
  • 3 ek porcukor
  • 1 tojás
Krém:
  • 4 dl tej
  • 4 ek liszt
  • 15 dkg cukor
  • 3 cs. vaníliás cukor
  • 20 dkg vaj
Tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1 ek olaj
  • 5-8 dkg diógrillázs
Elkészítés:

  1. A lisztet, cukrot és a zsírt összedolgoztam, közben a szalakálit a langyos tejben felfuttattam. 
  2. A tojással együtt a felfuttatott szalalkálival összegyúrtam a tésztát. Kettőbe osztottam és kisodortam, majd a tepsi külső oldalán (alján) , amit zsírral megkentem 180 fokos sütőben megsütöttem egyenként. (Közben ajánlott a családtagok eltávolítása a konyhából és az ablakok szélesre tárása az ammónia gyors távoztatása érdekében.) 
  3. Rácsra téve hagytam a lapokat kihűlni.
  4. A krémhez a cukrot felolvasztottam. A tejet simára kevertem a liszttel és a gyönyörű borostyánszínű karamellre öntöttem. Takaréklángon folytonos keverés  mellett sűrű krémmé főztem.
  5. Hagytam kihűlni, majd belekevertem a vaníliás cukorral elkevert vajba. 
  6. Megkentem vele az egyik lapot és rányomtam óvatosan a tetejére a másikat. 
  7. Az étcsokoládét felolvasztottam és elkevertem benne az egy evőkanálnyi olajat, a sütemény tetejére simítottam. 
  8. A diógrillázst aprító géppel ledaráltam, de egy sodrófa is jó szolgálatot tesz. Megszórtam a sütemény tetejét. 
  9. Hűtőbe tettem és egy éjszakát puhulni hagytam a süteményt.
  10. A szélét levágtam, majd kockára vágva kínáltam.



Diógrillázs házilag

Hozzávalók:
  • 15 dkg cukor
  • 10 dkg apróra vágott,aprított dió
  • 1 ek víz
Elkészítés:

  1. A cukrot a vízzel elkezdem felolvasztani, karamellizálni. 
  2. Mikor már kezd szép színt kapni belekeverem az aprított diót, pár pillanatig így "sütöm", majd kiöntöm és elsimítom egy olajozott deszkára és hagyom teljesen kihűlni, megkeményedni. 
  3. Ebből fogok egy darabot és használok fel a sütemény tetejére díszítésnek.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Melinda, te nyertél nálam a fb-os játékomon. Kérlek írd meg emailben hová postázhatom majd a csomagot. Köszi: Lilla megfozlek blog

    VálaszTörlés