2014. január 22., szerda

Paradicsomos babfőzelék házi tésztával


Paradicsomos babfőzelék házi tésztával

Hozzávalók:

  • 1 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy szelet szalonna
  • 1 répa
  • 1 kis darab zeller
  • kevéske zsiradék
  • 2 ek paradicsom püré
  • 5 marék bab
  • bors
  • füstölt szalonna bőre vagy füstölt oldalas

Rántás:

  • 1 ek zsír
  • 2 ek liszt
  • 1 tk pirospaprika


Házi tészta:

  • 2 marék liszt
  • 2 tojás sárgája +1 egész tojás
  • ha szükséges 1-2 ek víz

    Elkészítés:

    1. A hagymát apróra vágtam és kevés zsiradékon megfuttattam. 
    2. Hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát. 
    3. Hozzá kevertem a paradicsom pürét és a babot, felöntöttem vízzel. 
    4. Beletettem a zöldségeket. Fűszereztem. 
    5. A szalonna bőrét levágtam és beletettem a levesbe. Aztán hagytam puhára főni.
    6. Házi tésztához a hozzávalókat összegyúrtam.Szép sima tésztát. 
    7. Hagytam egy picit pihenni, majd vékonyra kinyújtottam.
    8. 5 centis csíkokra vágtam, alaposan belisztezve egymásra tettem a csíkokat és 1 cm széles csíkokra vágtam őket ezután. 
    9. Szétterítettem lisztezett deszkán és hagytam pihenni.
    10. Kivettem a zöldségeket. Rántást készítettem. Besűrítettem. 
    11. Kifőztem a tésztát.
    12. Azt kevés zsiradékon megpirítottam és együtt tálaltam, megszórva apróra vágott lila hagymával.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése