Oldalak

2014. január 20., hétfő

Mákos-konyakos meggyes pite


Mákos-konyakos meggyes pite

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 15 dkg zsír
  • 14 dkg cukor
  • 1 sütőpor
  • 2-3 ek tejföl
  • 3 tojás sárgája
Töltelék:
  • 20 dkg darált mák 
  • 1,5 dl víz
  • 1 citrom reszelt héja
  • 10 dkg cukor
  • 1 tk fahéj
  • 1 ek méz
  • 1 nagy marék magozott meggy
  • 0,5 dl konyak
  • vagy ehelyett házi konyakos meggybefőtt
  • 2-3 ek házi meggylekvár 
Elkészítés:

  1. A töltelékhez a mákhoz adtam a mézet, a fahéjt és a citrom héját. 
  2. A meggyet kimagoztam. 
  3. A vizet a cukorral felforraltam és a töltelékre öntöttem. 
  4. Összekevertem és hozzáadtam a meggyet is.
  5. A tészta hozzávalóit összegyúrtam és ketté osztottam. 
  6. Kinyújtottam az első gombócot és a kicsit kizsírozott tepsibe igazítottam.
  7. Megszurkáltam villával.Eloszlattam rajta a tölteléket, majd megkentem a meggylekvárral. 
  8. Kinyújtottam a másik lapot és a töltelékre fektettem, eligazgattam. Megszurkáltam. 
  9. 170 fokos előmelegített sütőben szép pirosra sütöttem.
  10. Miután kivettem hagytam kicsit hűlni, aztán felkockáztam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése