2014. január 3., péntek

Kürtős kalács

Már a tésztájának is csodás illata van mikor készül, de annál is finomabb az íze. Ez egy fantasztikus kelt tésztás sütemény és ne  csüggedjünk, hogy nem rendelkezünk faszenes sütővel. A jól bevált sütőben is elkészíthető,csak egy kis turpisság, wc-papír guriga és alufólia szükséges hozzá.


Kürtős kalács

Hozzávalók:
  • 75 dkg liszt
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • 1 élesztő
  • 2 tojás
  • 1 dl tej
  • 1 ek vanília aroma
  • 1 citrom héja
  • 4 ek cukor
  • 1 csipet só
  • fahéjas cukor a beleforgatáshoz
Elkészítés:

  1. Az élesztőt a tejben felfuttattam, majd a többi hozzávalóval együtt összedolgoztam. 
  2. A tésztát meleg helyen duplájára kelesztettem. 
  3. Amíg a tészta kelt a papírgurigákat betekertem alufóliával, majd bekentem nagyon vékonyan olajjal. 
  4. A tésztát fél centi vékonyra kinyújtottam, majd csíkokra vágtam és a gurigákra tekertem úgy, hogy az egyik végén a tésztát behajtottam. Úgy tekertem, hogy fedje kicsit egymást. 
  5. Bekentem felvert tojással, majd beleforgattam a fahéjas cukorba.
  6. Kiolajozott tepsibe fektettem őket. 
  7. A sütőt 200 fokra előmelegítettem és 20 perc alatt megsütöttem. 
  8. 5 percenként forgattam rajta kicsit. 
  9. Kivéve a sütőből hagytam pihenni, majd kihúztam a formát és letakarva hagytam még hűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése