Oldalak

2014. január 16., csütörtök

Keksz golyó és meggyes keksz szelet


Keksz golyó

Hozzávalók: 
  • 25 dkg darált keksz
  • 10 dkg darált dió vagy mandula
  • 15 dkg cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 25 dkg margarin
  • rum vagy rumaroma
  • 3 evőkanál kakaópor
  • 1,5 dl tej
  • magozott meggybefőtt
  • csoki reszelék (tortadara) vagy kókuszreszelék
Elkészítés:

  1. A tejet a margarinnal, cukorral, kakaóval felolvasztottam egy lábosban. 
  2. A többi hozzávalót egy tálba öntöttem. 
  3. A felolvadt margarinos masszát ráöntöttem, hozzáadtam a rumot és alaposan összedolgoztam. 
  4. Hagytam kicsit hűlni, hűtőbe is lehet tenni párórára.
  5. A meggyet lecsepegtettem, a csoki reszeléket vagy kókuszreszeléket egy tálba öntöttem. 
  6. Elkezdek golyókat formálni a masszából és a közepébe mindegyiknek tettem 1-2 szem meggyet, majd belehempergetem a kókuszba vagy a csokiba. 
  7. Tálcára helyeztem, pár órára hűtőben hagytam összeérni az ízeket.


Meggyes keksz szelet
Hozzávalók: 
  • 25 dkg darált keksz
  • 10 dkg darált dió vagy mandula
  • 15 dkg cukor
  • 1 vaníliás cukor
  • 25 dkg margarin
  • rum vagy rumaroma
  • 3 evőkanál kakaópor
  • 1,5 dl tej
  • kimagozott meggybefőtt
  • 12 dkg csokoládé
  • 1 ek vaj

Elkészítés:
  1. A tejet a margarinnal, cukorral, kakaóval felolvasztottam egy lábosban. 
  2. A többi hozzávalót egy tálba öntöttem. 
  3. A felolvadt margarinos masszát ráöntöm, hozzáadom a rumot és alaposan összedolgozom. 
  4. Jénai tálba simítottam. Felolvasztom a tetejére a csokoládét és a vajjal elkevertem.
  5. A süti tetejére simítottam. Hűtőbe tettem, majd tálaláskor felszeleteltem.




2 megjegyzés:

  1. Elkészítettem, nagyon gyors és finom édesség! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, hogy ízlett. Remélem máskor is benézel hozzám.

      Törlés