2014. január 17., péntek

Fekete olajbogyós mártásos dobverők sült újburgonyával


Fekete olajbogyós mártásos dobverők 
sült újburgonyával

Hozzávalók:
  • 8 csirke alsó comb
  • 1 sárgarépa
  • 2 fej hagyma
  • 1 kis cukkini
  • 1 tv paprika
  • 8 szem fekete olajbogyó
  • 3 ek tejföl
  • 1 ek liszt
  • bors
  • oregánó
  • vegeta
  • 7 dl víz
  • kb 1,5-2 kg újburgonya

Elkészítés:

  1. A combokat megtisztítottam és megszórtam vegetával. Állni hagytam picit. 
  2. A hagymát felszeleteltem. A paprikát és a répát lereszeltem almareszelőn, a cukkinit kockára vágtam. 
  3. A combokat kevés olajon szépen lepirítottam, majd kivettem. Beleszórtam a serpenyőbe a zöldségeket, kicsit megdinszteltem, majd felöntöttem vízzel és visszatettem a combokat.
  4. Adtam még hozzá egy pici sót, borsot, oregánót. 
  5. Beletettem egészben az olajbogyót. 
  6. Fedő alatt kb. 20 perc alatt puhára főztem. 
  7. Közben az újburgonya héját lekapartam, megmostam és cikkekre vágtam szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe tettem sóztam, borsoztam és 240 fokos sütőben pirosra sütöttem. 
  8. Mikor puha a hús kivettem a mártásból és az olajbogyókat is. Leturmixoltam és lisztes-tejfölös habarással kicsit besűrítettem. Visszatettem a combokat és a felkarikázott olajbogyókat is. 
  9. Még egyet forraltam rajta, majd már tálaltam is a burgonyával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése