Oldalak

2014. január 26., vasárnap

Citromos-kókuszos mézes krémes




Citromos-kókuszos mézes krémes

Hozzávalók:
  • 2 ek kakaó
  • 2 ek méz 
  • 2 tk szódabikarbóna
  • 2 tojás
  • 20 dkg porcukor
  • 5 dkg vaj
  • 45 dkg liszt
Krém:
  • 7 dl tej
  • 8 ek liszt
  • 2 vaníliás cukor
  • 25 dkg vaj
  • 12 dkg cukor
  • 1 citrom leve és héja
  • 13 dkg kókuszreszelék
Tetejére:
  • 2 dkg kókuszreszelék
Elkészítés:

  1. A tésztához mindent a liszten kívül egy fémtálba tettem és gőz fölött összefőztem. 
  2. 5 perc forralás után hozzákevertem 25 dkg lisztet. 
  3. A deszkán a maradék 20 dkg is hozzá lett dolgozva.
  4. Alaposan összegyúrtam, majd 3 részre osztottam. 
  5. A sütőt előmelegítettem 160 fokra. 
  6. Fogtam egy tepsit és a külső alját bekentem vajjal. 
  7. Az első tésztagombócot ennek a méretéhez igazítva kinyújtottam téglalap alakúra. 
  8. Ráterítettem a tepsire és a lelógó részeket levágtam, majd mehetett a sütőbe. 
  9. Kb 20 perc alatt 150 fokon sütöttem, de figyelni kell.
  10. Amikor kivettem egy rácsra borítottam. 
  11. Ilyenkor még puha a tészta, de ahogy hűl keményedik és majd a krém puhítja meg ismét. 
  12. A másik két lapot is megsütöttem.
  13. A krémhez a tejet, vaníliás cukrot és lisztet sűrű krémmé főztem. Hagytam kihűlni. 
  14. A vajat a cukorral simára kevertem. 
  15. Hozzádolgoztam a kihűlt főtt krémet, majd citrommal és a kókusszal ízesítettem. Keveset félre tettem a tetejére.
  16. Az első lapot megkentem a krém felével, majd a következő lapot is rátettem és arra került a krém másik fele. 
  17. Ráhelyeztem az utolsó lapot és a félretett krémet a tetejére kentem. Végül megszórtam a tetejét kókuszreszelékkel. 
  18. Hűtőbe tettem egy éjszakára. A lapoknak meg kell puhulni. 
  19. Csak másnap szeleteltem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése